Khamis, 9 Disember 2010

BILA LAK REGE MINYAK NAIK NI..?

Aku g klinik tadi. klinik swasta la...alah....tetiba jer kakiaku ni sakit. bengkak la sikit.
gaut kot? semalam aku ader makan pulut. orang gaut x leh makan pulut ker? entah la...doktor kata gaut, gaut la. aku x tau bab penyakit ni.
balik dari klinik aku g isi minyak la kat petronas. isi RM20.00 jer. heran lak aku. napa sikit minyak ? selalu kalau isi 20 tu adalah sparuh tangki kalau campur yg ada kat dalam tu. ni....cam kurang jer....otak aku dah syak lain. sah pam minyak ni nak tipu aku.
Aku pi tanya la pada kaunter.....apa dia kata? "Minyak dah naik cik...." Haa? "Bila lak naiknya? x der dengor pundalam tv ker, dalam surat kabo pon tak de.?" "baru naik cik...pakcik tak tau ke? Dia naik kol 12.01 malam kemarin...." ceh....pengecut punya menteri....penipu....baru sebulan naik, ni naik lagi....hisssss.....macam nak nai minyak lak aku ni....hei....mail mail.....kalau ye pun bertau la....nak takut apa? kalau naik banyak pun orang umno/ bn tetap sokong bn ni tanpa bebelah bagi....nak takut apa? biasala orang umno kan...dia orang memang suka sesuatu yang mahal....ada subsidi la katakan, lebih lebih lagi kalau depa bawak kad keahlian umno....gerenti ada diskaun kalau beli minyak kete ni....betul apa. aku tak tipu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan